Thursday, August 12, 2010

Sealt siia

Ma mäletan, et kunagi meeldis mulle tohutult vaielda. Mitte otseselt vaidlemise enda pärast, ei, see ei ole mulle kunagi meeldinud. Hoopis see tunne mis tekkis oma tõe eest aktiivselt välja astudes oli köitev. Panna argumente ritta, otsida lünki teise omades, põhjendada ja kirjeldada. Sellel kõigel oli justkui omaette loomingulisuse aura.
Oli.

Juba mõnda aega, nii aasta või kolmveerand, olen tundnud et ei jaksa. Ei taha ja ei jaksa enam. Igasugused vaidlused on oma võlu kaotanud. Vaidluses on paratamatult ka teataval määral agressiivsust ja just see agressiivsus tekitab vastupandamatut soovi nurka kerra tõmbuda ja täiesti vait jääda. Mida ma muidugi kunagi ei tee, sest ma ei saa ometi lihtsalt niisama alla anda ja lasta end (loe: minu seisukohta) materdada. Aga. Ma ei otsi võimalusi vaidlusteks. Ma väldin neid. Ja kui veidlusmoment tekib, siis ma püüan seda võimalikult kiirelt ja neutraalselt lõpetada. Ja absoluutselt iga kord tekib tunne, et tahaks käsi näo ette tõsta ja öelda, et ära löö. Mingi tohutu ülitundlikus (hirm lausa?) igasuguse agressiivsuse (ilmingute) ees.

Ma tegelikult oskan ajateljel näpuga näidata väga täpselt kõigi neid hetki ja situatsioone (viimase kolme aasta jooksul) mille summana mul seesugune reaktsioon on tekkinud. See põhjuste tundmine aga ei muuda tagajärgi.

Ahjaa, eelnevat lugedes on oluline vahet teha vaidlusel ja arutelul. Need on kaks väga erinevat asja.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Millised situatsioonid need siis olid?

19/8/10 23:00  
Blogger Hel said...

Alustame Sinu nimest ja liigume sealt siis minu isikliku elu juurde pisikeste sammudega edasi, eks. ;)

Üldsõnaliselt: erinevate oluliste lähedaste inimeste äärmiselt ägedad ja teravad ning mis peamine, isiklikud, rünnakud algselt täiesti mitteisiklike vaidluste raames.

20/8/10 21:42  
Anonymous Anonymous said...

vaata, lähedased inimesed ei peaks ründama, mina teeks oma järeldused sellest, kui sellised inimesed ründavad

22/8/10 20:49  
Blogger Hel said...

Teoorias on see igati õige ja kohane väide. Parktikas saab olukorda hinnata vaid seda pealt näinud inimene. Ja lõpuks ei saa keegi muuta teisi inimesi, ainult iseennast.

24/8/10 15:49  

Post a Comment

<< Home